Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

null A digitális fejlesztés kulcstényezői és előnyei - Mit takar a “digital experience”?

Gábor Lázár

A digitális fejlesztés kulcstényezői és előnyei - Mit takar a “digital experience”?

Sorozatunk második részében újabb fontos témára helyezzük a fókuszt. Tarts velünk a digitális vadon sűrűjébe és ismerd meg jobban az ún. digitális élmény (digital experience) fogalmát, feltételeit és legfontosabb előnyeit!

A naprakész digitális tudás és eszköztár nem csak egyszerűen hasznos, hanem nélkülözhetetlen, feltéve ha vállalkozásoddal a versenytársaid elé kívánsz törni. Amennyiben igazán eltökélt vagy, hatékony megoldásokra és gyors, valamint nyomon követhető eredményekre vágysz, a digital experience alapjai után ismerd meg cikkünkből az általunk legjobbnak vélt, jól strukturált digitális platformot, amely megkönnyítheti és felgyorsíthatja céged fejlődését! Kezdhetjük?

Íme 5 tényező, mely meghatározza a digitális élményt

Extra gyorsan formálódó digitális világunk látványosan átalakította a hétköznapokat és a vásárlói igényeket. Röviden: a digitális élmény került középpontba. De mit is jelent a digitális élmény, azaz digital experience? A legegyszerűbben fogalmazva a kifejezés arra a felhasználói élményre épül, amely a digitális világban ér, például: könnyen elérsz-e információkat az adott brand honlapján? Elfogadható időn belül kapcsolatba kerülsz-e az online chatet kezelő munkatárssal? Gördülékenynek és érthetőnek érzed-e az adott folyamatot (például webshopból történő rendelést), a böngészését, az információszerzést, elégedett vagy-e a digitális élménnyel mint felhasználó.

 

Miért is fontos mindez nem csak a felhasználók, hanem a digitális csatornákat fenntartó cégek szemszögéből is? Mert a vállalkozások sokat tehetnek azért, hogy új ajtót nyissanak a vásárlók számára, akik optimalizált digitális megoldások esetén sokkal szívesebben lépnek át “küszöbön”. Ideje új szintre emelni cég és vásárló kapcsolatát! Lehet, hogy talán a te márkádat is csak néhány aprónak tűnő, de mégis fontos lépés választja el attól, hogy igazi “love brand”-dé váljon? Gondold át az alábbi pontokat, amelyek segíthetnek abban, hogy mesteri szintre fejleszd a digitális élményt, amit nyújtani tudsz és így megadhasd vevőidnek azt, amire vágynak - akkor és azon a csatornán, ahol éppen igényük van rá! Ne szalaszd el ezeket a mikro momentumokat, mert nem csak a sales tevékenységedet segítik, hanem a vásárlói lojalitás kialakulását is! (how to engage your customers… LINK) Mi kell tehát ahhoz, hogy kielégítsd/fokozni tudd a vevőid digitális élményét?  

 


 

 

  • A kulcs az integráció!

Az első számú technikai kihívás a back-end rendszerekkel való integráció. Tudjuk, hogy az új csatornabővítések miatt egyre nehezebb mindent integrálni, de nem lehetetlen. Cikkünk végén bemutatunk egy sok szempontból praktikus megoldást, ne maradj le róla!
 

  • Térképezd fel a vásárlói élményt!

Website-ok, mobil alkalmazások, okoseszközök és sorolhatnánk: mind meghatározók a vásárlók, a vásárlás szempontjából. Ha szeretnéd növelni a hatékonyságodat, tudnod kell, vevőid a folyamat során milyen eszközt használnak, hol és mennyi ideig időznek. Ezeket az információkat akkor tudod megfelelően összevetni, ha egy integrált rendszernek köszönhetően a teljes képre rálátásod van. Ne hagyd befolyásolni magad olyan gondolatok által, amelyek “úgy tűnik”-kel és “szerintem”-mel kezdődnek, hiszen pontatlansághoz vezetnek! Az eredményességet nem találgatásokkal, hanem egzakt módon, számokkal tudod mérni!
 

  • Hozd összhangba a szervezeti működést a digitális stratégiáddal!

Ha céged még a hagyományos üzleti folyamatokat követi, könnyen előfordulhat, hogy értékes adatokat külön-külön kezel (különböző osztályokon például), amely a legfontosabb információk fragmentációjához vezet. Hogyan járhatsz egy lépéssel a vevőd előtt, hogyan találhatnád ki a gondolatait, ha nem tudsz róla eleget? Egy összetett, mégis könnyen kezelhető, digitális integrált platform ebben a problémában is a segítségedre lehet.  
 

  • Kövesd le a teljes vásárlói életciklust!

Ahhoz, hogy lojális vásárlókra tegyél szert és maximalizáld a profitot, fontos, hogy hiánytalanul ismerd a teljes vásárlói életciklust. Ne csak a “vásárlási szakaszban” akarj eladni, hanem találd meg azokat a pontokat, amelyekkel szintén jó konverziók érhetők el. Ez pedig nem jöhet létre anélkül, hogy ne ismernéd az első kattintástól az utolsóig az oldaladon járó érdeklődőket...
 

  • Mi legyen a régi rendszerekkel?

Mindannyian tudjuk, hogy az idő pénz. Érthető tehát, ha a legtöbb cég nehezen lép meg minden komolyabb erőforrás-befektetéssel járó fejlesztést, amely során ráadásul jól ismert gyakorlatot kell lecserélni valami újra. Hogy az ezzel járó nehézségeket elkerülhessék, tapasztalataink szerint olyan megoldásra vágynak, amely során nem kell mindent teljes mértékben újrakezdeni. Olyan software-re van szükségük, amely egyesíti a régit és az újat egy szinkronizált rendszerben. Napjainkra a technikai fejlődés lehetővé tette, hogy szegmentált rendszerek és széttördelt adatok helyett egy rugalmas, komplex, mégis könnyen kezelhető rendszer jöhessen létre, mely a nehézségeket lehetőségekbe fordítja át.


 

Miért éri meg komplex digitális platformra váltani?

Cikkünk elején utaltunk rá, hogy bemutatjuk az általunk használatra javasolt, innovatív digitális platformot, amely a Liferay DXP-je. (“Digital Experience Platform”). Ez a sotware megoldást kínál a fent részletezett problémákra, ugyanis:

  • Azonosítja a vásárlói szükségleteket

  • Értékes és pontos információkkal segít, hogy követhesd a vásárlói életciklust

  • Jelszava az integráció és a rugalmasság: komplex, ám könnyen használható rendszer.

Tudj meg többet erről a digitális platformról az ingyenes demó segítségével! Élvezd, hogy egy innovatív software segítségével nem csak időt, hanem stresszt is spórolsz, miközben maximalizálhatod céged profitját a vásárlóid megismerésén keresztül!