Digitális élmény platformok a digitális transzformáció korában
A különféle vállalkozások és szervezetek hosszú időn át magas színvonalú termékekkel, versenyképes árakkal, kihagyhatatlan ajánlatokkal és jól működő terjesztési csatornák használatával különböztették meg magukat. Azonban az idő múlásával és a digitális átalakulás következtében ezek a lehetőségek mindenki számára elérhetővé váltak.
Ahogy Walker fogalmaz: " Várhatóan 2020-ra az ár és termék relációja helyett a felhasználói élmény válik a legfontosabb faktorrá a márkák életében. ” Ha szeretnéd vállalkozásodat érdemben megkülönböztetni, fontos, hogy tisztában légy az alapokkal. Kezdhetjük?
Habár minden vállalkozás egyedi és nem könnyű meghatározni egy mindenkire érvényes definíciót, kijelenthetjük, hogy a digitális átalakulás (digitális transzformáció) folyamata során a szervezetek működésüket oly módon alakítják át, hogy a digitális megoldások használatát minden működési területbe beillesztik. Ez alapjaiban változtatja meg a vállalatok működését és értéket képvisel az ügyfelek számára. Amennyiben szeretnél lépést tartani ezzel a tendenciával, a digitális átalakulás folyamata számodra is elkerülhetetlen, és bár a modern technológia magától értetődően előmozdítja ezt a folyamatot, érdemes az alábbi 3 területre kiemelt figyelmet fordítanod:
- felhasználói élmény,
- működési folyamatok és
- üzleti modellek.
A fenti szempontok közül a leginkább kézzelfogható a front-end felhasználói élmény, amelyet a modern marketing megoldások és adatgyűjtő szoftverek segítségével könnyebben és eredményesebben személyre szabhatunk, mint valaha, ezzel valódi digitális élményeket lehetővé téve. Emlékszel, mi az a digitális élmény? Az e témáról szóló cikkünkben (digitális élmények) kiveséztük, hogy a digitális élmény (röviden “DX”) egy felhasználó és egy cég között zajló interakciót takar, amelyet a digitális technológia tesz lehetővé.
A digitális élmény létrejöttét pedig nagy mértékben segítheti egy digitális felhasználói élmény platform ("DXP"). A Gartner meghatározása szerint a DXP nem más mint "technológiák és megoldások integrált rendszere, amely felhasználói felületek kialakítását és használatát teszi lehetővé, megannyi különböző interakciós csatornán.”
A DXP számtalan, korábban használt szoftvert, programot, módszert és csatornát képes egyesíteni, azonban kiemelhetünk öt kulcsfontosságú igényt:
1. Back-end integráció
Egy sikeres digitális átalakulási stratégia mind a front-end felhasználói élményt, mind a back-end rendszerek irányítását szem előtt kell, hogy tartsa. Ez olyan innovatív felületeken keresztül valósulhat meg, amelyek segítségével gyorsan alkalmazkodhatsz ügyfeleid változó igényeihez és hatékony üzleti folyamatokat alakíthatsz ki.
2. A korábban használt rendszer adatainak átmentése
A legtöbb vállalkozás valamilyen régebbi szoftvert használ, amelyet nem igazán tartottak karban. A DXP technológia célja az, hogy a vállalkozásokat az elavult technológiák használatáról átvezesse a modern, rugalmas platformok alkalmazására, ahol szükség esetén új funkciókat is könnyedén be lehet vezetni.
3. Sokcsatornás (omnichannel) élmények kialakítása
Az ügyfeleid nagy valószínűséggel digitális bennszülöttek vagy legalábbis képben vannak a digitális technológiák terén; így következetes és jól felépített felhasználói élményt várnak el, bármely csatornán is kommunikáljanak egy adott céggel. A DXP segíthet a digitális csatornáid összehangolásában és olyan megoldásokat kínál, amelyek valóban megfelelnek ügyfeleid igényeinek.
4. Az ügyfelek fájdalompontjainak megoldása
A vevővé válásnak, a vásárlói életútnak (customer journey) számos fázisa van, beleértve a fontolgatást, a vásárlást, a használatot és az újabb vásárlást, azaz a visszatérést. Ezen lépések során számos olyan pont található, amelyek könnyen fájdalompontokká válhatnak. A DXP technológia használatával tökéletesen átláthatod, hogy vásárlóid mit, mikor, hol, hogyan és miért tesznek, így lehetőséged nyílik az esetlegesen felmerülő nehézségek kezelésére.
5. Különböző részlegek működésének összehangolása
A digitális átalakulás egy, az egész vállalaton átívelő folyamat, amely nem csak egy-egy részleget érint. Ennek megkönnyítése érdekében szükség van egy közös jövőképre és annak megértésére, hogy ha az ügyfél rossz tapasztalatokat szerez, az kihat a vállalat nyereségességére is. A digitális felhasználói élmény platformok segítségével integrálhatod szervezeted minden üzleti aspektusát, ezzel ügyfeleid számára lehetővé téve, hogy a vállalat bármely részlegével kommunikáljanak.
Ha mindezek után még nem világos, hogy mit is jelent a digitális átalakulás vagy a digitális élmény és milyen digitális felhasználói élmény platformok elérhetőek, kérd a Liferay DXP demóját díjmentesen és tapasztald meg saját magad!
Források: