Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

null Digitális platform, mint marketingeszköz - blogpost

Tóth Enikő

Üzletkötés a díványon

Zsúfolt városokban élünk. Reggel a pokolra kívánjuk a tömeget a buszon, napközben nem győzzük fogadni a hívásokat - csoda, ha délután önkéntelenül is bújkálni kezdünk, nehogy köszönni kelljen a szomszédoknak? Ezekben a helyzetekben minden, ami meggyorsítja, vagy egy kicsit átláthatóbbá teszi az ügyintézést, segítség. Az online platformok ilyenek - ráadásul marketing eszköznek sem utolsók egy vállalkozás életében. Íme három lehetőség, amivel többet hozhatunk ki ezekből a módszerekből.

A digitális platform mint marketingeszköz

Mitől több, mint egy weboldal?

Ma már alig van olyan weboldal, amelyik nem kínál valamilyen funkciót a látogatói számára. A felhasználók kommentelhetnek, feliratkozhatnak a hírlevélre, árajánlatot kérhetnek egy űrlapon. Ezek a megoldások nagyon fontosak egy vállalkozás életében. Ezek az interakciók ugyanis:

  • Növelik a felhasználók elkötelezettségét. A kommentelő, aktívan cselekvő látogatók jó eséllyel még visszatérnek a vállalkozás közelébe valamilyen formában.

  • Segítik a közösségépítést. Az önkéntes feliratkozók és bejelentkezők értékes közönséget jelentenek a további, célzottabb kommunikációhoz.

  • Gyorsítják az üzletmenetet. Az ajánlatkéréssel úgynevezett “lead” generálódik, olyan potenciális ügyfél, aki komolyan érdeklődik a szolgáltatás iránt. Ezzel a csoporttal valószínűleg már elég megegyezni, nem meggyőzni kell őket.

  • Hasznos információkkal szolgálnak a leendő ügyfelekről, sőt, akár kérdéseket is fel tudunk tenni nekik.

Egy jól felépített online platform azonban ennél is többet tud. Egy ilyen portál akár egészen interaktív is lehet. Elképzelhető, hogy az oldalra látogatva minden alkalommal más, teljesen személyre szabott felületet találunk. Ügyeket intézhetünk, nekünk szóló tartalmakat böngészhetünk, akár szerződést köthetünk és fizethetünk is néhány kattintással. Sőt, általában nem egyetlen weblapot, hanem egy egész rendszert kapunk - sokszor mobil alkalmazással vagy más szolgáltatással kiegészítve.

Az online platform keretében sokszor egy egész rendszer kapunk, a weblapon túl akár mobilalkalmazással.

Miért éri meg a digitális platform marketing szempontból?

A digitális platform fejlesztése komoly munka. Jól átgondolt, felhasználóbarát felületre van szükség, hogy a látogatók zökkenőmentesen, kényelmesen intézzék az ügyeiket. A hibamentes munkához pedig gyors és stabil szoftverre van szükség. Külön hangsúlyt kell kapnia a biztonságnak és az adatvédelemnek is. És ez még csak a jéghegy csúcsa...

 

Egy korszerű és jó rendszer létrehozása mindig költséges és munkaigényes folyamat, cserében azonban sok pozitívumot nyerünk. Most három példát hozunk arra, hogyan kovácsolhatunk a jól fejlesztett felületből igazán komoly marketingtőkét különböző szektorokban.

Már nem kell bejönni a fiókba! – Megoldás a pénzügyi szektorban

Bankolni szükséges. Ma már kevesen tehetik meg, hogy nem nyitnak bankszámlát, és nem valamelyik pénzügyi szolgáltatón keresztül intézik a pénzügyeiket. Ez azért teremt speciális helyzetet, mert a felhasználó nem dönthet szabadon, szeretne-e igénybe venni valamilyen szolgáltatást.

 

A hasonló esetekben, pénzügyi szektorban jelen lévő cégként akkor lehetünk igazán sikeresek, ha:

  • Tudatos döntésre tudjuk rávenni az ügyfeleket vagyis nem azért választanak bennünket, mert mi vagyunk az első, a látókörükbe került szolgáltató.

  • El tudjuk nyerni az ügyfelek szimpátiáját. Vagyis annak ellenére elégedetten használhatják a szolgáltatásainkat, hogy bizonyos ügyeket kötelességük végigvinni.

  • A kötelező körökön túl képesek vagyunk az úgynevezett “upsellingre”. Ez azt jelenti, hogy a meglévő ügyfeleinknek további termékeket tudunk eladni, akár úgy is, hogy azok megvásárlásáról már szabadon döntenek.

 

Ha a folyamatok jelentős része sorban állás nélkül, online elintézhető, az komoly helyzeti előnyt jelenthet a tudatos vásárlói döntés segítségében. Egy megbízható online platform ebben az eseteben azt jelenti: bátran ajánlhatjuk magunkat az időhiánnyal  küzdő, de online otthonosan mozgó célcsoportnak.
Egy megbízható online platformmal sorban állás nélkül, online elintézhető a bankolás.

A Liferay megoldásainak köszönhetően például rengeteg lehetőség van kényelmi funkciók, súgók, kalkulátorok, magyarázatok bevezetésére. Azzal, hogy folyamatosan támogatjuk az ügyfelet, könnyebben építünk bizalmat. Egy egyszerűen kezelhető, ismerős, barátságos platformon pedig a további megrendeléseknek is nagyobb eséllyel tudjuk előkészíteni a terepet.
 

Ha bonyolult, akkor is személyre szabható! - A biztosítási és befektetési piac

A helyzet a befektetési és biztosítási piacon is hasonló a bankszektorhoz. Itt azonban van egy plusz nehézség is, hiszen a felhasználó többnyire rengeteg lehetőségből választhat. Vajon nyugdíjbiztosítást, vagy nyugdíj-előtakarékossági programot érdemes választani? Melyik a legjobb utasbiztosítás? Érdemes Casco-t kötni? Ha ezekre a kérdésekre nem tudunk érthető és egyenes választ adni, a látogató könnyen belefárad a keresgélésbe.

 

A megfelelő online platformok viszont hatékonyan tudnak segíteni abban, hogy ez ne történjen így. Egy jól tervezett program képes arra, hogy néhány megadott paraméter alapján csak a megfelelő ajánlatokat válassza ki és rangsorolja az ügyfél számára. A megfelelő fejlesztéssel akár odáig is eljuthatunk, hogy a látogatók saját maguk tudják elvégezni a szerződés előkészítését vagy akár személyes kapcsolatfelvétel nélkül is létre jöhet a szerződés.
 

Maradjunk kapcsolatban! – Új piacok

Vannak szektorok, ahol ma már szinte elképzelhetetlen a munka online ügyintézés és funkcionális portálrendszer nélkül. Rengeteg olyan terület is létezik még, ahol ezek a szolgáltatások egyelőre nem vetették meg a lábukat, számos lehetőséget kiaknázatlanul hagyva.

 

Íme néhány példa arra, hogyan tudja szinte bármelyik szolgáltató hasznosítani a digitális rendszerek adta lehetőségeket:

 

  • Engedjük, hogy az ügyfél visszakövesse a saját adatait! Sokszor már ennyi elég az átláthatóbb és bizalmasabb kapcsolathoz! Engedjük meg, hogy a bejelentkezett felhasználók megnézzék, mikor és milyen ételt rendeltek tőlünk vagy mikor jártak nálunk utoljára kezelésen a háziállatukkal! A hűségükért jutalmazzuk őket hasznos statisztikákkal, kimutatásokkal, esetleg tippekkel a továbbiakkal kapcsolatban!

  • Maradjunk kapcsolatban! Az elektronikus rendszerben folyamatosan kapcsolatot tarthatunk az ügyfeleinkkel. A ciklikus szolgáltatások esetében értesítést küldhetünk a lejáratról és akár elő is készíthetjük a következő szerződést - így sokkal nagyobb esélyünk lesz a megújításra.

  • Adjunk plusz szolgáltatást! Ha engedjük, hogy az ügyfeleink regisztráljanak nálunk, érdemes plusz szolgáltatásokat adni a bejelentkezett felhasználóknak. A nagyobb bizalmat és több megosztott adatot plusz szolgáltatásokkal hálálhatjuk meg. Ezzel mind a két oldal értékes betekintést nyer a közös folyamatokba.

Egy jól működő online platform bármelyik iparágban fokozza a felhasználói élményt és megállja a helyét.

Hogyan lássunk neki?

A digitális platformok fejlesztéséhez érdemes olyan szakértő csapatot választani, akik kezdetektől fogva képesek figyelembe venni a marketing szempontokat is. A Webtownnál hosszú évek óta dolgozunk azon, hogy ne csak az ügyfeleinknek, de az ő ügyfeleiknek is kiemelkedő digitális élményt nyújtsunk. A rendszerek testreszabásakor nem csak az a célunk, hogy egy tökéletesen működő informatikai hátteret adjunk át, hanem igyekszünk helyet hagyni az ötleteknek és fejlesztéseknek is.

 

A digitális platform fejlesztése nem ér véget akkor, amikor a munkatársak és külső felhasználók birtokba vesznek egy portált, alkalmazást. Érdemes erre egy hosszú távú folyamatként tekinteni. Egy cég saját, akár ügyintézést szolgáló rendszerei is értékes terepet adnak a marketing és PR kommunikációnak. Az ilyen applikációk segítségével pedig teljesen személyre szabott, pontosan targetált kampányokat lehet futtatni - méghozzá viszonylag kis befektetett energiával.