Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

null Mire jó a Liferay? - avagy 10+ év, 10+ érv

Tóth Enikő

Mire jó a Liferay? - avagy 10+ év, 10+ érv

Elfogultak vagyunk, hiszen több, mint 10 éve dolgozunk együtt vállvetve, sikeresen a Liferay csapatával. És persze nem véletlen, hogy ilyen szép múltra tekinthetünk vissza. Ha ma kellene elgondolkodni, hogy milyen platformra építsük szolgáltatásainkat, egészen biztos, hogy most is a Liferay mellett tennénk le a voksunkat. Elfogultságunkat félretéve megpróbáltuk objektív értékek, érvek mentén összeírni, hogy miért is olyan nagyszerű platform a Liferay DXP.

Oké, de mi az a Liferay?

A Liferay DXP, egy digitális élményen alapuló, összetett platform. Egy ilyen rendszer lényege pont az egyszerűség - úgyhogy ne is vesződjünk ezzel a definícióval. Mondjuk inkább azt: a Liferay DXP egy olyan eszköz, amellyel egy vállalkozás gyakorlatilag összes digitális tevékenységét össze lehet fogni.
Egyszerűsítsük, ami bonyolult!

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a vállalkozás dolgozói a nap kezdetén belépnek a rendszerbe, és - ha szükséges - tulajdonképpen minden  munkával kapcsolatos tevékenységüket el tudják ott végezni:

  • Láthatják például a belső tudástárat.
  • Ha kell, leadhatják a szabadságkérelmeiket.
  • Tartalmat tehetnek közzé a weboldalon vagy bármelyik platformon, amelyet a vállalkozás kezel.
  • Elvégezhetik az ügyfélfolyamatokkal kapcsolatos háttérmunkákat.
  • Stb.

Miközben a háttérben komoly munka folyik, az ügyfelek ebből csak annyit érzékelnek: a cég webes jelenléte áttekinthető. A szolgáltatások, önkiszolgáló rendszerek gyorsan és megbízhatóan működnek. Annyira, hogy akár üzleti partnerként is megéri a vállalathoz csatlakozni. A magas szintű a digitalizáció miatt szinte csak egymásba kell ágyazni a különböző felületeket. Egyszerűen, gyorsan, könnyedén.

Miért dolgozunk a Liferay-jel?

Természetesen a fentiekre többféle megoldás és rendszer is létezik. A vállalat digitalizációval kapcsolatos problémáin dolgozhat egy teljes fejlesztőcsapat. Készülhet saját, a vállalatra szabott eszköz, sokféle módon egységesíteni lehet a felületeket, sőt, a Liferay-nek is vannak konkurensei. Összegyűjtöttünk több, mint 10 érvet, amiért mi mégis ezt a platformot választottuk.

  • IT-s segítség nélkül is használható. Szeretünk az ügyfeleinkkel közösen dolgozni, de nem szeretünk helyettük dolgozni. Senkinek sem jó megoldás, ha egy rendszer elkészülte után folyamatosan arra van szükség, hogy a fejlesztő cég vagy a belsős technikai csapat végezzen el különböző műveleteket. A jó portál könnyedén használható, vagyis észrevétlenül belesimul a mindennapos munkafolyamatokba, szabadságot ad és megkönnyíti a munkát ahelyett, hogy bonyolítaná. A Liferay megoldásai annyira felhasználóbarátak, hogy programozási ismeretek nélkül is egy sor fontos változtatást eszközölhetünk bennük. Az eredmény: nem kell értékes programozói kapacitást pazarolni arra, hogy frissítsünk egy bejegyzést vagy létrehozzunk egy landing page-et a portálon.
  • Támogatja az önkiszolgáló rendszereket. Vagyis lehetővé teszi, hogy ne csak a szerkesztőket, de a felhasználókat is beengedjük a rendszerbe, ahol ők is különböző műveleteket végezhetnek. A vevőink módosíthatják az adataikat, maguknak generálhatnak különböző számlákat, igazolásokat, sőt, akár szerződést is köthetnek anélkül, hogy a fizikai kirendeltségre kellene zarándokolniuk.
  • Kiválóan használható CMS-ként is. A content management system, vagyis tartalomkezelő rendszer elengedhetetlen azoknak a vállalkozásoknak az életében, ahol sok tartalomra van szükség és azt a tartalmat sokaknak kell kezelnie. A tartalom viszont ma már minden webes jelenlét alapja - előbb-utóbb tehát minden vállalkozás rákényszerül arra, hogy valamilyen tartalomkezelővel dolgozzon. A Liferay erre egy könnyen használható, vizuális rendszert dolgozott ki. Ha valaki magabiztosan boldogul egy szövegszerkesztővel, a Liferay rendszerében is gond nélkül tud majd cikkeket létrehozni. Sőt, képekkel, videókkal, űrlapokkal tudja színesíteni a munkáját - egészen az új oldalak, funkciók létrehozásáig.
  • Jól boldogul a felhasználói szintekkel. A rendszerben jelen vannak azok is, akik inkább a szöveges tartalomhoz értenek, azok is, akik egy-egy terület szakértői és azok is, akik a technikai megvalósításért felelnek. A Liferay gondolt arra, hogy a különböző szerepköröket biztonságosan el lehessen különíteni, ne történhessen meg például, hogy a marketing osztály a pénzügy jóváhagyása nélkül tesz közzé ajánlatot, vagy az IT véletlenül módosítja egy SEO szempontok szerint megírt oldal tartalmát. A beépített jóváhagyási rendszer és a gyakorlatilag személyre szabható kezelőfelület segít, hogy mindenki csak úgy és annyit módosíthasson, amire szükség van - azt viszont biztosan meg tudja tenni.
  • Támogatja a felhasználói tartalmat. A user generated content kincs! Általában hiteles, érdekes és a cégnek szinte ingyen van. A változatos felhasználói szerepköröknek, a jóváhagyási rendszernek és a könnyű kezelhetőségnek hála a Liferay kiválóan alkalmas a látogatók által elhelyezett tartalom kezelésére is. Jól jönne egy “saját fészbúk”? Simán megoldható!
  • Tökéletesen személyre szabható. Intelligens tartalom ajánlás. Okos keresés. A felhasználó azonosítása. A Liferay mindent tud ahhoz, hogy igazán személyes digitális élményt hozhassunk létre.
  • Kompatibilis más megoldásokkal. A Liferay-be könnyen integrálhatók a már kész programok, ugyanígy létre lehet hozni a segítségével olyan megoldásokat is, amelyek beilleszthetők más felhasználók rendszereibe. Könnyen készíthetünk céges partneroldalt, támogathatjuk az affiliate marketinget, vagy készíthetünk teljesen új megoldásokat.
  • Mobilképes. A Liferay alkalmas arra, hogy reszponzív, sok felületen használható tartalmat készítsünk. Ez ma már alapkövetelmény a weboldalak és alkalmazások számára.
  • Kívül-belül segít. A Liferay nem csak a külső, ügyfeleknek szóló kommunikációt segíti. Belső célokra is nagyon jól jön. A segítségével modern intranet rendszert hozhatunk létre, ahol nem csak az információcsere vagy a dolgozói önkiszolgálás valósítható meg. Fájlokat menedzselhetünk, azonnal frissítéseket tehetünk közzé, lezárhatunk, vagy megnyithatunk platformokat.
  • Nemzetközi. A Liferay-t szerte a világon használják nagyvállalatok és hozzánk hasonló fejlesztő cégek is. Ez azt jelenti: ha valamilyen hiba vagy hiányosság van a rendszerben, az gyakorlatilag azonnal kiderül, és azonnal javítható. A cég kifejezetten nagy hangsúlyt fektet az együttműködésre, így valójában nem egy, hanem több száz partnerrel dolgozhatunk közösen a sikerért.
  • A Liferay segítőkész partner. Jó gyakorlatok. Esettanulmányok. Support. Kreatív megoldások. A Liferay rendszeresen segít különböző forrásokkal, letölthető anyagokkal, események szervezésével abban, hogy az eszközei valóban teljeskörűen és fantáziadúsan használhatók legyenek. A munkában nem csak a saját, több mint másfél évtizedes tapasztalatunkra támaszkodhatunk, hanem a Liferay munkatársainak tudására is.

Együttműködés a digitális térben és személyesen is

Nem csak mi szeretjük

Hosszan sorolhatnánk még az érveket, de előbb-utóbb úgyis személyes élmények irányába ragadna minket a lelkesedés. Éppen ezért beszéljen helyettünk inkább a gyakorlat és néhány ügyfelünk tapasztalata.

Az egyik kedvenc projektünk a K&H bank digitális megoldásainak kidolgozása volt, nem kevés kihívással. A megbízó kiemelt célja volt, hogy úttörővé váljon a digitális ügyintézés területén. Fiatalos és friss márkaként itt nem volt elég csupán precíz és modern technológiát használni. Ha aktív, gyorsan reagáló, progresszív közönség megszólítása a cél, nem elég korszerűnek lenni - annak is kell látszani.

Az egyszerű, mégis dinamikus élményt nem könnyű a banki és biztosítási piac szigorú követelményeivel párosítani. Különösen nem úgy, hogy a háttérben több száz dolgozó munkájára is szükség van - a személyes törődést, mosolyt, tudást sosem lehet tökéletesen helyettesíteni a digitális eszközökkel. Számunkra az egyik legjobb visszaigazolás az volt, hogy a jól működő applikációk és a portálrendszer felépítésében a K&H oldaláról diákok is segítettek. A tartalom feltöltését és kezelésének egy részét azok a fiatalok is el tudták sajátítani, akiknek nem voltak erről előzetes ismeretei.

Szintén a szerkesztők elégedettsége nyomán vagyunk büszkék a MAVIR Zrt-vel közös projektünkre. A munka során a vállalat portálját tudtuk úgy megújítani, hogy az ma már a magyar villamosenergia szektor minden szereplőjét hatékonyan képes kiszolgálni. Az általunk fejlesztett portletek rengeteg statisztikai adat vizuális megjelenítését teszik lehetővé, a Liferay sokoldalú kollaborációs lehetőségei pedig tovább növelik az információátadás sebességét és pontosságát.

Pontosan, gyorsan, átláthatóan.

Precizitás, sokoldalúság és felhasználó-központú megoldások - mi ezen értékek miatt döntöttünk a Liferay mellett. Szeretünk olyan eszközzel dolgozni, amely hosszú távon is biztonságosan üzemeltet, sok kész megoldást kínál a cégek igényeinek kielégítésére, és valóban kényelmessé teszi a rendszer mindennapi használatát.

Kipróbálnád a Liferay megoldásait? Keress fel minket itt!