Blog home header

Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

Blogok

Digitális élmény a pénzügyi szektorban

A pénzügyi szolgáltatási ágazat mindig is kihívásokkal szembesült. Elég csak az 1800-as évek bankrablásaira gondolnunk. Vagy arra, hogy milyen jelentős változásnak tűnt az 1900-as években, amikor a férfiak által uralt iparágban nőket kezdtek alkalmazni.  Ma, korunk egyik legfontosabb megoldandó kihívása a pénzügyi intézmények számára is a teljeskörű, személyre szabott, tökéletes felhasználói élményt nyújtó digitális megoldások alkalmazása. Cikkünkben bemutatjuk, hogyan lehet kihasználni egy olyan digitális élményt nyújtó szoftvert, amely segíthet a versenytársakat megelőzni.  

A bankok, biztosítótársaságok, hitelszövetkezetek és vagyonkezelő társaságok napjainkban rengeteg megoldandó feladattal szembesülnek. Ezek közül szeretnénk hármat kiemelni, és számukra megoldást kínálni.

1. Szabályozási megfelelés.

A Wikipedia szerint „A szabályozási megfelelés célja a vonatkozó törvények, politikák és előírások betartása és azok betartására való törekvés.” A 2008-as pénzügyi válságot követően a törvények, előírások és szabályozások nagymértékben módosultak. Az állandóan változó szabályozási környezet folytonos kihívást jelent a pénzügyi intézmények számára szerte a világban. Ez nyilván nem egyszerű feladat. Éppen ezért hasznos lehet egy olyan digitális élményt nyújtó szoftver, amely segíthet, hogy a cég ne csak túléljen, hanem a digitális transzformáció korában is sikerrel működhessen. 

Miről van szó?

Esettanulmányunkban is szó esik róla. 

2014-ben az egyik ügyfelünk, az NN Biztosító levált a banki és biztosítási anyavállalatától. Nemcsak a vállalat teljes átépítésre volt szüksége, hanem új szolgáltatások bevezetésére is. Ezért a vállalat úgy döntött, hogy egy új területre is összpontosít: ez nem volt más, mint az online biztosítás. Mondani sem kell, hogy ez a változás rengeteg különböző szabályozással és feladattal járt. Miután a vállalat a Liferay platformjára építkezve, agilis partnerként a Webtown csapatát választotta, kidolgoztunk egy sokrétű e-kereskedelmi platformot, valamint ezt kiszolgálandó, néhány igazán komplex algoritmust. Az NN hamar sikerre vitte üzleti modelljét a digitális világban, ezzel is bizonyítva, hogy kellően átgondolt, kidolgozott Megrendelő-oldali stratégia, jól választott digitális platform, valamint kreatív, támogató informatikai szolgáltató együttműködéséből igazán sikeres megoldások születhetnek.

2. A digitális szakadék betemetése a marketingben.

Korábban említésre került már, hogy a fogyasztók 46% -a ma már kizárólag digitális csatornákat használ a banki tevékenységéhez, ráadásul „az online domináns fogyasztók egyre mobilabbak - és mindenki más is ezt az irányt követi”. Ez egyértelműen azt jelenti, ahhoz, hogy sikeres légy a digitális banki korszakban, többet kell igénybe venned, mint egy mobilalkalmazás. A teljes márkádat digitalizálnod kell, a reklámkampányoktól a személyre szabott ajánlatokig és az ügyfélszolgálatok átszervezéséig. Amikor ügyfelünk, a Raiffeisen Bank a globális tartalomkezelés, a webes tartalomkezelés, az integráció, a SEO és a tartalom-jóváhagyási munkafolyamatok problémakörére keresett egyidejű megoldást, örömmel segítettünk. A vállalat bevezette a Liferay portálrendszert, amely nemcsak minden digitális igényt kielégít, de rugalmas és felhasználóbarát, ráadásul verzióról verzióra több elképesztően hasznos funkciót tartalmaz, olyanokat is, mint a manapság szinte nélkülözhetetlen perszonalizáció.

3. Vásárlói élmény és ügyfélmegtartás.

Korábban írtunk már a vásárlói hűségről, ahol megvitattuk, hogy egy új ügyfél megszerzése hétszer annyi időbe és fáradtságba kerül, mint egy régi megtartása. Ez különösen igaz a pénzügyi szolgáltatási szektorra, ahol a verseny soha nem volt még olyan kiélezett, mint manapság. Az ügyfeleket csak személyre szabott ajánlatokkal, csúcsminőségű ügyfélszolgálattal és automatizált, egyszerű online megoldásokkal lehet megtartani.  

A mi ügyfeleink közül például a K&H Bank, a digitális banki trendek figyelembevételével úgy döntött, hogy olyan változásokat vezet be a szolgáltatásaik területén, amelyek segítenek, ügyfelei mindennapi igényeit kielégíteni az online banki szolgáltatások során. Nekik segíthettünk olyan platform kialakításában, amely személyre szabott lehetőségeket kínál minden eszközön, nem csupán "klasszikus" desktop környezetben. Ilyen például az ingyenes online bankszámla nyitás, és egyéb interaktív megoldás.  A rendszert nem csupán az ügyfelek, hanem a bank alkalmazottai is könnyen használhatják.

A fenti - érthető okokból az egyes projektek, együttműködések részleteit nem tartalmazó - példákból látható, hogy a Webtown csapatának kreativitása, egy olyan bombabiztos platformra, mint a Liferay DXP építkezve, szinte bármilyen igényt kielégít.

A különböző munkafolyamatokkal, mindennapi gyakorlattal, üzleti tervekkel rendelkező vállalatok problémáira egyaránt kiváló megoldásokat alkothatunk. Ha elgondolkodtatok már azon, hogy szeretnétek átkapcsolni "digitális üzemmódra", forduljatok hozzánk bizalommal, segítünk az ideális megoldás megtervezésében és kivitelezésében.

Források:

  • https://webtown.hu/en/ugyfelkozpontu-portalt-fejlesztettunk-a-kh-banknak
  • https://webtown.hu/en/digitalis-ertekesitesi-felulet-fejlesztese-az-nn-biztositonak
  • https://webtown.hu/en/raiffeisen-bank-zrt-esettanulmany
  • https://www.liferay.com/solutions/industries/banking
  • https://technorely.com/blog/financial-industry-challenges/
  • https://www.techfunnel.com/fintech/top-regulatory-compliance-in-financial-services/