Blog home header

Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

Blogok

eDM. Van még értelme?

Olyan XX. századi érzés lesz úrrá az emberen, ha szóba kerül az elektronikus levelezés. Nem mai találmány már, az biztos. Nézzünk kicsit mögé, mire is lehet használni, ha marketingről és értékesítésről van szó!

Az e-mailek előnyeit (és hátrányait) már nagyon régóta élvezhetjük (és szenvedhetjük), pontosan 1971 óta, az első elektronikus levelezőrendszert kifejlesztése óta. Ma már a világ népességének több mint a fele, 2019-ben közel 4 milliárd ember használja. E-mailen keresztül tartjuk a kapcsolatot sokkal a legközelebbi barátainkkal, családtagjainkkal is, de az igazi hasznát mégis a munkahelyünkön érezhetjük. Borzasztóan leegyszerűsítette az elektronikus levelezés elterjedése a vállalati és vállalatok közötti kommunikációt. Kifejezetten hasznosnak bizonyultak az e-mailek az értékesítés területén is. Sokszor jobb eredményeket tudunk vele elérni ma is, mint bármi mással... Egy 2017-es tanulmány szerint a marketingesek 53% -a mondja, hogy az e-mail marketing az egyik legkiválóbb eszköz a digitális média csatornái között. 2017 nem volt olyan régen, úgyhogy még a gyorsan változó trendek mellett is kijelenthetjük: ha helyesen csinálod, online marketing eszközeid között az eDM (elektronikus direkt marketing) továbbra is fontos és hatékony tényező.

De hogyan is érdemes bánni ezzel a fegyverrel?

Kezdjük az eDM címzettjeivel. Ha olvasgattad már a Webtown Blogot, talán láttad egy korábbi cikkünket a hírlevél és az eDM közötti különbségekről, amelyben azt is vázoltuk, hogyan lehet létrehozni egy e-mail listát. Feltételezve, hogy jelenlegi és potenciális ügyfeleidről már van egy jelentős listád, magától értetődő, hogy nem akarod ugyanazt a tartalmat elküldeni mindenkinek. Lehetséges, hogy az e-mail listádon szereplő címek a vásárlás folyamatának különböző olyan pontjain állnak, mint az érdeklődés, megfontolás, szándék, értékelés és vásárlás. Van, aki, érdeklődik, de még nem áll készen a vásárlásra, neki másfajta tartalmat kell elküldeni, mint hűséges ügyfeleidnek, akiket esetleg csak az újdonságok érdekelnek. A szegmentálás és a testreszabott tartalom tehát nagyon fontos az e-mail marketing esetében: a megfelelő tartalom, megfelelő embereknek való elküldése esetén a komoly érdeklődés 17% -kal nő.

Az eDM másik fontos eleme a design. Lehet, hogy összegyűjtöd a legjobb tartalmat a legfontosabb előfizetőidnek, ám ha e-mailed nehezen olvasható, hiányzik egy világos CTA (call-to-action gomb), vagy nem elég barátságos, a spam mappában köthet ki. Valószínűleg nem kell mondanunk, hogy a legjobb, ha egy speciális e-mail platformot és egy automatikusan választható e-mail sablont használsz, attól függően, hogy min olvassák az e-maileket: telefonon, táblagépen vagy asztalon. Próbáld megőrizni az elrendezés tisztaságát és egyszerűségét, így leveled tartalma professzionális és könnyen navigálható lesz. Mindig győződj meg róla, hogy tartalmaz egy CTA gombot. Hiszen mi másért küldesz egy közvetlen marketing e-mailt, ha nem azért, hogy megkérdezd előfizetőidet, mire van szükségük. A design utolsó, de mégis kritikus pontja a témakör. Ettől is függ, hogy az előfizetőid megnyitják-e az e-maileket, vagy már ugranak is a következő levélre.  Próbálj olyan témakört megadni, amely felkelti ügyfeleid kíváncsiságát, miközben az általad fontosnak tartott tartalmat is közvetíti.

Végül, de nem utolsósorban beszéljünk arról, hogy mi a megfelelő tartalom? Nos, ez a célodtól függ. Új terméket vezetsz be?  Eladási kampányt indítasz? Szavazást futtatsz? Esetleg nyereményjátékot? Győződj meg róla, hogy leveled ezt tartalmazza, de ne feledd: a leghatásosabb hírlevelek azok, amelyek összekeverik az üzeneteket és a frissítéseket. Ha GIF, vagy videó is van az eladási ajánlatban az nagyobb valószínűséggel növeli az elkötelezettséget, mint az egyszerű értékesítési formák. Az e-mail kattintások aránya akár 300 százalékkal is nő, ha a levél videót is tartalmaz.

De óvatosan! A 90-es éveknek már vége. Ne legyen minden NAGY, piros és villogó!

Az eDM létrehozásakor próbáld magad beleélni az előfizetők helyzetébe, és mindig ellenőrizd, hogy az üzenetek összhangban vannak-e az elvárásokkal. Ha kapcsolataidat fejleszteni szeretnéd előfizetőiddel, vagyis nem csupán a kapcsolattartás a célod, első helyen használd az e-mail marketinget.

A tartalom fejlesztésének másik nagyszerű módja az adatok és az ügyfélprofilok elemzése. Mit szeretnek, milyen oldalakat, blogbejegyzéseket, képeket töltenek be, hová kattintanak a weblapodon? 

A Liferay Analytics Cloud használata segít megismerni ügyfeleid szokásait, segít azonosítani a legjobban teljesítő eszközeidet, általában is segíti digitális marketingtevékenységedet, és lehetővé teszi, hogy valódi érdeklődésen alapuló kapcsolatot kezdeményezz. A Liferay Analytics Cloud részletesebb betekintést kínál, mint bármely más, a piacon elérhető hasonló szoftver, és a GDPR-nek megfelelő. Az oldalelemzés mellett nyomon követheted az elkötelezettséget, a forgalmat. Útvonal-elemzést készíthetsz, létrehozhatsz ügyfélprofilokat és még sok egyebet. 

Ha készen állsz arra, hogy valóban átalakítsd e-mail marketing gyakorlatodat, lépj velünk kapcsolatba és biztosítunk egy ingyenes Liferay Analytics Cloud bemutatót, egészen biztos, hogy megtetszik a rendszer!

Források: