Blog home header

Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

Blogok

Marketing & tartalom. Tippek nyárra

A nyár éppen olyan fontos minden vállalkozó életében, mint a többi évszak.  Bár a legtöbb ember levelező programja automatikus - „nem vagyok az irodában”, vagy „szabadságon vagyok”-  válaszokat küld, neked ilyenkor is el kell érned ügyfeleidet.

Ebben az időszakban, amikor mindenki nyaralni megy minden lelassul; a marketing üzeneteknek alkalmazkodniuk kell az időszak jellegzetességeihez. Érdemes ilyenkor tematikus tartalmakat létrehozni, s tanácsos automatizált megoldásokat keresni.

Először is, nézzük meg, miért kell a nyárra a tartalmat módosítani. Elsősorban azért, mert a közönség igényei megváltoznak ezekben a hónapokban, ilyenkor máshogyan viselkednek, gondolkodnak, más dolgok iránt érdeklődnek. Annak érdekében, hogy marketing üzeneteid tartalma izgalmasabb, az évszaknak megfelelő legyen, alkalmazkodnod kell ügyfeleid megváltozott igényeihez.

Nem könnyű, hiszen újfajta gondolkodást kíván, de némi előkészítéssel és kreativitással, menni fog. Fontos tanulmányoznod, hogy ebben az évszakban közönséged milyen témák iránt érdeklődik, milyen kulcsszavakra keres rá. Segítségedre lesz, ha a korábbi évek tartalmát felújítva újra bemutatod, felhasználod a partnereid által korábban létrehozott tartalmakat és természetesen nyári újdonságaidat.

Ha céged nem teljesen új a piacon, akkor az előző évekből valószínűleg rendelkezel némi hasznos tartalommal. Nézd át a legnépszerűbb nyári posztjaidat, e-mailjeidet, blogbejegyzéseidet, válassz néhányat, ami aktuális ma is, mert ezek közül a legjobbakat ilyenkor érdemes újra a köztudatba hozni. 
Adj nekik friss megjelenést, szerkessz bele néhány aktuális információt, s már használhatod is őket.

Gondolj a legkedveltebb nyári tevékenységekre, ünnepekre, fesztiválokra, hűvös dolgokra, a város legjobb strandjainak listájára, a legjobb éttermekre a szabadtéri színpadokra, a legérdekesebb koncertekre.  Bejegyzésed, hírleveled nyári recepteket, családi vakációs tippeket, sportokat, grill ötleteket is tartalmazhat – bármiről szó lehet, ami elfogadható üzleti területeden. 

A felhasználóid által létrehozott tartalom mindig kiemelten fontos, függetlenül attól, hogy melyik iparágban dolgozol. S ez alól a nyár sem kivétel. Nyáron is ösztönözz versenyt, gyűjtsd össze az ügyfelek kedvenc nyári pillanatait. A nyár jókedvű, friss, élénk időszak, marketing tartalmadnak és vizuális megjelenésének is követnie kell ezt. Ha lehetséges, márkád színeit színezd át világosabbra, fényesebbre, használj, nyári szimbólumokat.

A tartalommarketing kezelése sokkal könnyebb, ha mindent egy helyen tárolsz, ha anyagaidat rendszerezed és rendszerezetten publikálod. Itt vagyunk például mi, szegény webesek, akik csak kódolgatnak agyba-főbe és maximum arról tudunk beszámolni, hogy legalább a szoftvereink megvannak ahhoz, hogy hatékonyan kommunikálhassunk, hogy integrált kampányokat futtassunk, hogy perszonalizált üzenetekkel bombázzuk a hozzánk tévedő látogatókat. De mi szívesebben írnánk az ügyfeleink sikereiről, eseményeiről. Ők viszont szabadságon vannak. Úgyhogy addig is fejlesztünk szépen, hátha szeptemberben már a frissen élesbe állított rendszerekkel büszkélkedhetünk. Javarészt Liferay DXP-re építkezve. Mert a DXP hasznos. Hiszen lehetővé teszi az automatizált megoldásokat, az ütemezett tartalom-publikációt, a dinamikus és a felhasználó által vezérelt munkafolyamatokat és még sok minden mást. Így, amíg a többiek pihennek, mi, DXP felhasználókként áttekinthetjük a content marketinget, láthatjuk, hogy mi hiányzik, észrevesszük az elmaradt lehetőségeket (volt bőven), és hibáink egy részének javítását követően mi is szabadságra mehetünk anélkül, hogy ennek ügyfeleink kárát látnák.

Források: