Blog home header

Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

Blogok

Multichannel, vagy omnichannel? Mutatunk 4 jelentős különbséget.

Úgy tűnhet, hogy a multichannel és az omnichannel marketing stratégiák között nincsen különbség. Ez azonban természetesen nem így van.  Korábbi bejegyzésünkben írtunk a vásárlói hűségről, és azokról a problémás területekről, melyeket az ügyfelek leggyakrabban kritizálnak. Röviden arról is írtunk, hogy az omnichannel marketing hogyan segíthet az ügyfelek megtartásában.  Úgy éreztük azonban, hogy ez a téma megérdemel egy külön bejegyzést is.

A multichannel marketing azt jelenti, hogy képesek vagyunk kihasználni a különböző platformok sajátosságait, kölcsönhatásukkal felerősítve az üzenetet, melyet potenciális, vagy meglévő ügyfeleinknek szeretnénk eljuttatni. Melyek ezek a csatornák? Természetesen a webhely, a nyomtatott hirdetés, közösségi média területei, a kiskereskedelmi helyszín, promóciós e-mail, termékcsomag, online hirdetés, vagy akár a szóbeszéd. A multichannel marketing több különböző, önálló csatornára összpontosít, míg az omnichannel marketing egy olyan többcsatornás koncepcióra utal, amely integrált élményt nyújt az ügyfeleknek. Az ügyfelek böngészhetnek online (a cég weboldalán, szociális média platformokon, vagy akár promóciós e-mailekben) az eredmény átfogó és következetes lesz.
 

Bejegyzésünkben a különbségek könnyebb megértése érdekében, a fentiek közötti legfontosabb négy fő jellemzőre összpontosítunk:
 

  1. Csatorna vs. ügyfél
    A multichannel megközelítés arra összpontosít, hogy a lehető leggyorsabban eljusson az üzenet a fogyasztóhoz. Ehhez igyekszik minél több egyéni kommunikációs csatornát használni a közösségi média platformok és az e-mail marketing területén.

    Az omnichannel stratégia holisztikus, és a csatornák összekapcsolásának célja az ügyfelekkel való kapcsolattartás, és az, hogy a márka pozitív üzeneteit sugározza, erősítse meg.

  2. Összhang vagy egyéniség
    Miközben a multichannel stratégia minden egyes kommunikációs csatornára egyéni üzenetet dolgoz ki, ezért üzenete esetleg nem következetes, az omnichannel megközelítés törekszik a konzisztenciára. Minden kommunikációs csatornán egyesített marketing-üzeneteket terjeszt. Ez a stratégia arra törekszik, hogy létrehozza és fenntartsa a márkához fűződő magasabb szintű ismereteket és kapcsolatokat, vagyis egy konzisztens márkaképet.

  3. Optimalizálás
    Az optimalizálás az omnichannel stratégia legfontosabb feltétele. Az Omnichannel marketing a hatékony működésről szól, optimalizálja az összes kommunikációs csatorna használatát, így az ügyfelek személyre szabott, következetes tapasztalatokat kapnak. Természetesen elengedhetetlen, hogy pontosan meghatározzuk, hogy mit és hogyan szeretnénk optimalizálni, és mit szeretnénk elérni ezzel a folyamattal.

  4. Erőfeszítés és erőfeszítés nélkül
    A Misia Tramp szerint az omnichannel marketing akkor eredményes, ha tudjuk, hogy milyen pontokon kell hozzásegíteni az ügyfelet ahhoz, hogy ne kelljen erőfeszítéseket tennie mielőtt minket választ. Tehát az ügyfél-tapasztalatok adatait felhasználva azokra a pontokra mutassunk rá, melyek segítségével a vásárlási élmény egyszerű és erőfeszítéstől mentes lesz.

Ezek talán a legfőbb különbségek az omnichannel és a multichannel marketing stratégiák között. Kérdés, hogy melyik a jobb, melyik a célravezetőbb. Az adatok azt mutatják, hogy jól definiált omnichannel stratégiákkal rendelkező vállalatok átlagosan 91 százalékkal eredményesebbek a vevők megszerzésében és megtartásában, mint az omnichannel programok nélküli szervezetek.

Persze marad a kérdés, hogyan kell mindehhez hozzákezdeni… Szívesen segítünk :)
Források: