Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

Miért jó, hogy a Webtown ilyen régóta a piacon van?

Tóth Enikő

Miért jó, hogy a Webtown ilyen régóta a piacon van?

Gyakran mi is irigykedve és tisztelettel nézzük a fiatal fejlesztők munkáit. Az előadásokon és szakmai rendezvényeken rengeteg friss startupot ismerünk meg, és nagyszerű, új megoldásokkal találkozunk. Ebben a pezsgő világban néha furcsa arra gondolni: a Webtown több mint 15 éve van jelen szakmában. Vajon mit jelent másfél évtized a fejlesztésben? Érezzük-e, hogy öregek vagyunk? Előnyt lehet kovácsolni ennyi tapasztalatból a weben? Vigyázat, szentimentális gondolatok is következnek!

Mi történt a webfejlesztésben 15 év alatt?

2005-ben még az iWiW volt a leglátogatottabb közösségi oldal. Odavoltunk az MP3 lejátszós mobilokért, az iPhone forradalom éppen csak a küszöbön állt. Magyarországon kevesebb mint 3 millióan interneteztek rendszeresen, éppen csak elkezdtük használni a pendrive-okat és volt olyan discman, amelyik nem tudta beolvasni az újraírható CD-t. 

15 év alatt rengeteg minden megváltozott a technológiában

2010-ben MY billentyűzetes telefonokkal jártunk és egyértelműen látszott, hogy az okos technológiáé a jövő. Az egyetemisták jó része laptopról netezett és minden második ember rendelt már valamit a világhálón keresztül.

Az felhasználói igények és az eszközök is folyamatosan változtak. Egy darabig elég volt, ha egy vállalkozás címe, telefonszáma és nyitvatartása szerepelt a weben - mára viszont már kissé kényelmetlen, ha a chatbot nem segít a szerződéskötésben és nem tudhatjuk le a papírmunkát online. 

Ha belegondolunk, hogy néhány hónapja szinte minden kisgyerek tudott otthon tanulni a digitális eszközök segítségével, egyáltalán nem tűnik túlzásnak azt mondani: az internetezés megváltoztatta az életünket. Mi pedig ezt a másfél évtizedes időszakot az ügyfeleink oldalán harcoltuk, ünnepeltük, csodálkoztuk és fejlesztettük végig. Erre pedig büszkék vagyunk.

Mit tud egy 15 éves cég az ifjú titánokhoz képest?

Facebook. Google. WeChat. AirBnB, LinkedIn, Whish, Duolingo, Strava… Ezek a márkanevek 15 évvel ezelőtt az emberek jelentős részének semmit sem mondtak volna, sőt, nem egy esetben a brandek mögött álló cégek dolgozói vagy tulajdonosai is inkább Nintendóról vagy távirányítós autóról álmodoztak ahelyett, hogy egy nap a világ legjövedelmezőbb újításait birtokolják majd. 

A fiatal és az elődöktől gyökeresen eltérő nézőpontú  cégek átütő sikereket értek el. Mi mégsem érezzük azt, hogy teknősbéka-matuzsálemként vánszorognánk a frissen alakult startupok mögött. Éppen ellenkezőleg. Úgy érezzük, ebben a felgyorsult világban egyre inkább szükség van a megfontoltságunkra és tapasztalatunkra. Nem az új generáció ellenében, hanem éppen ellenkezőleg: az ő innovatív technológiájuk, formabontó ötleteik és sosem látott kreativitásuk segítőjeként, kiegészítőjeként. Miért érezzük, hogy 15 év után is helyünk van a piacon?

  1. Átéltük a legnagyobb változásokat

Igyekszünk megjósolni, mit hoz a jövő és mik lesznek a legfontosabb irányvonalak a fejlődésben. De vannak fordulatok, amelyekre még a legjobb elemzők sem számítanak. Minket viszont nem rémítenek meg a változások. Fel vagyunk készülve rá, hogy az általunk tervezett és kiépített rendszereket bármikor újragondoljuk és továbbfejlesszük. Nem egyszeri megoldásokban gondolkodunk, hanem időtálló módszereket keresünk. Ebbe a szemléletbe bőven belefér az újdonságok kipróbálása és kihasználása. Ezért dolgozunk olyan rendszerekkel, például a Liferay DXP-vel is, amelyek nyitottak és továbbfejleszthetők. 

Végignéztük a CD halálát

Stabil és biztos keretet tudunk adni a trendeknek. Bárhová vezessenek is a változások és bárhogy alakuljon is a divat, biztosítani tudjuk a leállás nélküli, hosszú távú működést - hiszen vannak olyan ügyfeleink, akikkel az első, bizonytalan kézzel megírt céges e-mailtől az összetett, önkiszolgáló portálrendszer elkészültéig és tovább is együtt dolgoztunk, dolgozunk.

  1. Stabil és színes csapat vagyunk

Elkötelezett és jól képzett csapatunkat több mint 60-an erősítik, sokan már a kezdetektől velünk dolgoznak: fejlesztő guruk, product ownerek, scrum masterek, UX-dizájnerek dolgoznak nálunk, legalább 60 féle szemlélettel, ötlettel, észrevétellel, mégis harmóniában. 

15 év tapasztalatunk van a csapatmunkában

Másfél évtized alatt összecsiszolódtunk és sikerült olyan munkamódszert kidolgoznunk, amiben nem csak mi, de az ügyfeleink is jól érzik magukat. Hirtelen fellángolások helyett mi folyamatosan életben tartjuk a tüzet és teljes erőbedobással dolgozunk a sikerekért. A csapat összetartását és lelkesedését nem csak mi, belülről élvezzük. 2019 óta hivatalosan is kiemelkedően vonzó és felelős munkáltatók vagyunk.

  1. Kiváló szakmai kapcsolatokat alakítottunk ki

Nem csak a szűken vett csapaton belül igyekszünk jó kapcsolatokat ápolni. Hiszünk abban, hogy az IT szektorban közös célokért dolgozunk. Kiemelten figyelünk arra, hogy szakmai partnereinkkel is kölcsönösen gyümölcsöző együttműködést tartsunk fenn. 

Az egyik legnagyobb büszkeségünk, hogy már 10 éve a világ egyik legösszetettebb DXP-jével dolgozhatunk. A sikert jelzi, hogy 2020-ban a Liferay Multinational Platinum Partner státuszt ajánlott nekünk, amely címet mindössze öt cég nyerte el a piacon. Mi tehát azok közé a csapatok közé tartozunk, akik a lehető legmagasabb szinten tudják alkalmazni és ügyfeleik előnyére fordítani ezt a kiemelkedően sokrétű rendszert. 

Hamar értesülünk a content marketing világának legfontosabb újításairól és azonnal a legfejlettebb módszerekkel tudunk reagálni az ügyfeleink és a piac igényeire. A sokéves együttműködéseknek hála magabiztosan dolgozhatunk. Mivel nem csak a saját tapasztalatunk, hanem a partnereink teljes tudásbázisa is a rendelkezésünkre áll, szinte sosem kell azt mondanunk valamire, hogy “ezt nem tudjuk megoldani” A megfelelő háttérnek köszönhetően szinte bármit meg tudunk valósítani. 

Mire számíthat, aki bennünket választ?

Azt szoktuk mondani, mi már nem próbálkozunk, hanem kísérletezünk. Elképzelhető, hogy a világot feje tetejére állító megoldások nem a mi asztalaink mögül kerülnek ki, de mindenképpen azok között leszünk, akik a leghatékonyabban tudják hasznosítani ezeket az újkeletű találmányokat. Sokat látott csapatként nem csak technikai megoldásokkal igyekszünk a partnereink segítségére lenni. Mindent megteszünk azért is, hogy az általunk tervezett rendszerek valóban hasznosak legyenek. 

Komplex szolgálatatásaink körébe az üzleti tanácsadás és a rendszertervezés is beletartozik. Nem csak építünk és digitalizálunk, hanem együtt is gondolkodunk az ügyfeleinkkel. Kölcsönösen tanulunk egymástól és egyeztetünk a tapasztalatainkról, így a legváltozatosabb körülmények között is kipróbált megoldásokkal dolgozhatunk. 

A WebTown tehát nem egy élő kövület a piacon. Sokkal inkább szeretnénk egy korallzátonyra hasonlítani. A hosszú évek, sőt, lassan fejlesztő-generációk munkája mindig táptalajul és menedékül szolgálhat egy friss és folyamatosan megújuló bioszféra számára.