Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

4 fontos digitális megoldás, ami megmenti az év végét

Tóth Enikő

4 fontos digitális megoldás, ami megmenti az év végét

Az üzleti élet számos területén kisebb felfordulást okoz az év vége, hiszen ilyenkor minden felgyorsul, többet fogyasztunk, gyorsabban akarjuk megkapni a vágyott termékeket vagy szolgáltatást. Ugyanakkor felpörögnek a marketing folyamatok, az ügyfélszerzés és persze egyre közeledik az ünnepi leállás. Hogyan és mely témákban tud segíteni ilyenkor egy ütőképes digitális platform? Összefoglaltuk!

Összeomlás helyett számos területet hatékonyan tudunk kezelni digitális megoldásokkal az év végi hajrában. A Liferay fejlesztései segítenek a vállalatoknak abban, hogy átfogó és interaktív digitális élményt nyújtsanak a munkavállalók és partnereik, vásárlóik számára is. Különösen ilyen a logisztikai háttér, az online szerződéskötés vagy a webshop motorok, de a cégen belüli ünnepi munkarend gördülékenyebbé tételét is meg tudja oldani egy jól összeállított intranet.

Home office és az intranet


Manapság már nem ritka, hogy a kollégák legalább egy része nem a központból, hanem például otthonról dolgozik. Az ünnepi szezonban, különösen a két ünnep közötti vagy ünnepek alatti ügyeletek humánus megoldására is használható a jól felépített intranet; hiszen egy olyan fejlesztésről van szó, ami a vállalat tudásbázisát és integrált szoftvereit akár távoli eléréssel is tudja biztosítani a belsős dolgozók számára.

A Liferay intranet komplex megoldást nyújt arra, hogy a munkatársak hozzáférési szintjeit, szükséges szoftvereit – például számlázó vagy logisztikai rendszert, de akár a közös meghajtókon lévő dokumentumokat is – egy testre szabható felületre vonjuk össze. Ez azt eredményezi, hogy biztonságos keretek között (például kétszintű belépéssel) távolról is gyors, teljes értékű egyéni és csoportos munkafolyamatokat lehet végezni, amihez elegendő egyetlen laptop vagy akár tablet.

A Liferay által nyújtott Digital Experience Platformnak (Liferay DXP) éppen ez az erőssége, hogy
különböző informatikai rendszereket képes összekötni és összehangolni úgy, hogy minden felhasználó a számára leginkább hasznos információt, illetve funkciócsoportot érhesse el a vállalat által biztosított online felületeken.

Tipikusan ilyen B2B partnereink áru-ellátási láncának optimalizálása az ünnepi hajrában, mert a gyors, azonnali megoldások és az átláthatóság felbecsülhetetlen.

Ügyféloldal a partnerek, vásárlók kiszolgálására

Ha az előző pontot tovább gondoljuk, akkor az intranet egy részét megoszthatjuk a vállalat partnereivel, például a számlázást vagy belsős marketinganyagainkat a viszonteladókkal. Ők csak azokhoz az információkhoz fognak hozzájutni a korlátozott jogosultságok révén, amit engedélyezünk nekik. 


Másrészről az e-commerce vásárlóinknak is lehetőséget tudunk adni arra, hogy bizonyos információkhoz hozzáférjenek, lássák az eddigi rendeléseiket, költésüket vagy azok eredményeit.

Online ökoszisztéma felépítése

Egy vállalat vagy cég több fontos csatornával rendelkezik, ezek közül csak egy a weboldal. Ezen kívül számos közösségi médiafelületen, saját blogon, podcast és videó csatornákon is jelen van, illetve hírlevelet is küld általában. Ezeket nevezzük összességében a vállalat online ökoszisztémájának. Azontúl, hogy jó kommunikációs csatornát biztosítanak, célzott hirdetésekre, rögtönzött vagy személyre szabott akciókra, időszakos kedvezményekre és perszonalizált termékajánlásokra is lehetőséget ad. Minél jobban ismerjük a vásárlóink egyéni preferenciáit, annál jobb ajánlatokat kínálhatunk nekik.

Fontos, hogy az online ökoszisztémánk elemeit jól társítsuk és egyértelműen elérhetővé tegyük, hogy ezeket hogyan érik el, és melyik csatornán mi fogja várni őket. Például készíthetnek saját tartalmat, szavazhatnak, kuponokat szerezhetnek és a többi.

Csomagküldési folyamatok optimalizálása

2021-ben az előző év adataihoz képest is 47 százalékkal emelkedtek az e-kereskedelem mutatói, amit a legkisebb kiszállítást biztosító cégek is megéreztek. Az ünnepi időszakban az értékesítések üteme különösen felerősödik és az eddig jól működő folyamataink hatalmas túlterhelést kaphatnak.

Ha van egy digitális logisztikai rendszerünk, ami képes kezelni (automatizálni) a rendelések minden egyes folyamatát (úgymint raktárkészlet, fizetés, kiszállítás, csomagkövetés, rendelési és teljesítési folyamatok menedzsmentje), rengeteg időt és erőforrást tudunk megspórolni, és a folyamataink sokkal átláthatóbbá, ellenőrizhetőbbé válnak.

Néhány szó erejéig térjünk ki arra, hogy miért is ajánljuk digitális platformként a Liferay DXP-t többek között logisztikai környezetbe:

  • könnyen integrálható szinte minden népszerű vállalatirányítási (ERP) és CMS-rendszerbe

  • rugalmasan összekapcsolható a régi és az új technológiákkal

  • számos elérhető programozási nyelven íródott, például C++, Java, PHP, .NET a portletekkel személyre szabhatók az oldalak

  • támogatja a CSS-t, a HTML5-öt és más elterjedt tervezési technológiákat

Digitális szerződéskötés és bankolás

Minél gyorsabban hozzájuthat a vásárló a vágyott termékhez, annál biztosabban fogja ténylegesen „leütni” az üzletet, így, ha ezt kölcsönből kell fedeznie, nem jó jel, ha ehhez számtalan papírt kell kitöltenie egy teljesen más helyen, személyesen. Holott a karácsony tipikusan az áruhitelek Mekkája.

Összekötni a webshopot online szerződéskötést kínáló banki kölcsön lehetőségével, a legjobb, ami ünnepek alatt egy vállalattal történhet – persze csak akkor, ha ehhez megfelelő digitális háttérrel rendelkezik. A szenzitív adatok mint a bankkártya vagy személyes adatok kezelése, tárolása vagy átadása egy harmadik félnek (esetünkben az elbíráló bank) kifinomultabb és fokozott biztonsági protokollt igényel.

Az olyan adatérzékeny ágazatok mint a bankszektor, az online kereskedelem vagy a kormányzati szervek számára az adatbiztonság kérdése megkerülhetetlen.

A Liferay többek között követi az OWASP (Open Web Application Security Project) nyílt forráskódú biztonságtechnológiai termékeket. Dokumentációkat és más biztonsági szabványokat állít elő a portál maximális biztonsága érdekében, illetve a vállalati szoftvert és így az ügyfeleket is megvédi a kibertámadásoktól, nyílt átirányításoktól, a csaló oldalaktól vagy a veszélyes fájloktól.

Ha új portál fejlesztésébe kezdene vagy a meglévőt bővítené, keressen minket bizalommal. Közösen megtaláljuk az önnek legmegfelelőbb megoldást.
Vegye fel velünk a kapcsolatot!