Webtown blog

Gondolataink cikkekbe rendszerezve

null Rendszerben az ügyféllel - partneroldalt mindenkinek!

Tóth Enikő

Rendszerben az ügyféllel - partneroldalt mindenkinek!

“Adja le a rendelését elektronikusan!’ - sok nagy üzleti szolgáltató rendszerében találkozhatunk ezzel az üzenettel. Ilyenkor legtöbbször egy űrlapot kapunk a kattintás után, rosszabb esetben egy e-mail küldési lehetőség ugrik fel. Nagyon kevés esetben fordul elő, hogy ilyenkor egy partneroldal töltődik be. Pedig ez a megoldás mindenkinek kényelmesebb; ha pedig helyesen használnak egy ilyen rendszert, rengeteget lehet spórolni vele.

Mi az a partneroldal?

Vegyünk egy példát az életből! Egy igazán nagy logisztikai szolgáltatónak, amelyik csomagok kiszállítását végzi, döntően nem magánszemélyek az ügyfelei. A legjelentősebb partnereik különböző cégek:

 

  • Áruházak és webáruházak, akik további magánszemélyeknek vagy cégeknek adnak fel küldeményeket.

  • Más logisztikai vállalatok és szállítmányozók, akik például kiszervezték a kiszállítás utolsó szakaszát, amely során a csomag a végső fogyasztóhoz kerül.

  • Gyártó cégek, akik közvetlenül küldik ki a termékeiket.

 

A munkaszervezésnél sok kérdés merülhet fel a cég részéről. Mi legyen például az áruházakkal? Itt nagyon ingadozó lehet a csomagszám és a csomagok mérete is. Lehet, hogy egy nagyobb akció idején egy hatalmas teherautót is megtöltenek a csomag, máskor viszont 4-5 dobozról van szó. Mi történjen a gyártó cégekkel, akik más cégek alapanyagait állítják elő és nagyon pontos szállításra van szükségük, hogy ne az anyaghiány okozzon fennakadást?

 

Tovább nehezíti a kérdéseket, hogy a másik oldalon is vállalatok állnak, akik saját vállalatirányítási rendszerrel rendelkeznek és megvannak a maguk szükségletei. Ilyen módon vannak ugyan nagyon hasonló partnerek, de a kommunikációt nem lehet mindenkivel tökéletesen egységesíteni.

Nagy segítség, ha az áruházak, nagykereskedések nem papíron, hanem egységes rendszerben adják le a rendeléseket

Hogyan segít a partneroldal?

Ilyenkor jön a képbe a vállalati partneroldal. Ez egy olyan felület, ahol az adott parter csak a saját maga számára szükséges adatokat és funkciókat éri el, a számára válogatott formában.

 

Elképzelhető például, hogy egy nagy áruházlánc minden logisztikai osztályvezetője hozzáfér a rendszerhez és fel tudja vinni a rendeléseket. A kéréseket aztán a partneroldal mögötti rendszer összesíti. Ebben az esetben nem volt szükség arra, hogy az áruházlánc maga gyűjtse be, majd továbbítsa az adatokat. Az ő részükről a munka gyakorlatilag egyetlen lépéssel véget ért.

Miért éri meg partneroldalt fejleszteni?

Előny a partner oldalán

A fenti példából látszik, a partneroldal lerövidítheti a folyamatokat a partnercég oldalán. A megfelelő funkciókkal ellátott site könnyen integrálható a vállalati workflow-ba. Ahelyett, hogy valaki gyűjtené, feldolgozná és továbbítaná az igényeket, a megfelelő felhasználószinttel rendelkező munkatársak maguk is azonnal feladhatják a megrendelést.

 

A partneroldal hatalmas hozzáadott érték lehet. A partnernek nem kell külön rendszert fejlesztenie arra, hogy különböző, a megrendeléssel, dokumentálással kapcsolatos feladatokat megoldja.

Előny a szolgáltató oldalán

A szolgáltató oldalán szintén hatalmas előny, ha a megrendelések gyakorlatilag előre feldolgozott formában érkeznek meg.

 

  • Gyorsabb a kommunikáció. Egy-egy kérés azonnal megérkezik. Mivel a felesleges adminisztrációs terhek kiiktatódnak a folyamatból, megszűnnek az extra sürgős rendelések is, hiszen rövidebb a feldolgozási idő.

  • Kevesebb az emberi tényezőből adódó hiba. A kérések viszonylag kevés kézen mennek keresztül, szinte közvetlenül jutnak el a szolgáltatóhoz. Kisebb a félrehallásból, félreütésből származó hibák száma.

  • Kevesebb személyes ügyintézésre és egyeztetésre van szükség. A telefonon, e-mailben érkező kéréseket szinte minden esetben kézzel kell feldolgozni. A partnerek felé az információt gyakran különböző rendszereken keresztül kell továbbítani - és még ekkor sem lehetünk biztosak benne, hogy az üzenet valóban a címzetthez jut.

 

A partneroldal tehát nagyon sokat segít abban, hogy a rendelések a megfelelő csatornán, gyorsan és előre szelektálva érkezzenek meg.

 

Azzal, hogy a rendszer egy darabját tulajdonképpen kihelyezzük az ügyfél területére, biztosíthatjuk, hogy a mi folyamataink az övétől függetlenül le tudnak zajlani. Ha fennakadás van például a partnervállalat e-mail rendszerében, a kérések a mi felületünkön keresztül ettől függetlenül továbbíthatók.

Mire lehet képes a partneroldal?

Ha a dolgozók szemszögéből nézzük, a partneroldal használata nagyjából azt jelenti: a napi munkájuk közben bizonyos feladatokhoz meg kell nyitni egy ismerős felületet, vagyis egy számukra optimalizált felhasználói interface-t. Arról, hogy a minél egyszerűbb digitalizált felületek hogyan segítik a munkaerő megtartását, már írtunk is.

A partneroldal egységes hálózatba köti a cég és partner rendszerét

Egy ilyen felület többféle funkciót betölthet. Lehet egy egyszerű űrlap, amely kiegészíthető egy sor funkcióval, amelyek gördülékeny adatkezelést tesznek lehetővé. Lehet információs hub, ahol a partner nyomon követheti a legfontosabb változásokat és a legfrissebb információkat. Lehet egy szinte önálló portál is, különböző felhasználási szintekkel. Elképzelhető például, hogy egy gyár technikusai maguk adják fel a kéréseket, de azokat a felettes még ellenőrzi és jóváhagyja.

Integráció és önállóság

Nem feltétlenül kell önálló portálban gondolkozni. Létre lehet hozni olyan modulokat is, amelyek integrálhatók a már meglévő rendszerekbe. Sok cégnél a dolgozók eleve valamilyen alkalmazásba bejelentkezve dolgoznak. Ennek része lehet egy olyan oldal is, ahol a másik cég felé feladott megrendeléseket menedzselhetik.

 

A megoldás akár arra is alkalmas, hogy a cégek a saját, publikus honlapjaikba is beépítsenek egy hasonló, moduláris megoldást. A partneroldal tehát nem csak a B2B, hanem a B2C folyamatokban is komoly szerepet tölthet be. Ilyen megoldással találkozhatunk például az affiliate marketing oldalakon vagy a különböző adminisztratív rendszerek megoldásainál.

A partneroldal fejlesztése a vállalkozásnak, az üzleti partnernek és a vevőnek is előnyös

Miben tudunk segíteni?

Ezek a rendszerek akkor tudnak hatékonyan működni, ha mind a két vállalat munkafolyamataiba tökéletesen illeszkednek. Érdemes erre a megoldásra már a portálrendszer fejlesztésénél is felkészülni.

 

A mi megoldásunk erre a keretrendszerek kiépítése. Erre az egyik lehetőség a Liferay DXP rendszer felépítése, esetleg ennek kombinálása valamilyen más tartalommenedzsment rendszerrel. Ezek a rendszerek felhasználóbarátak és az ügyfelek, a partnerek és munkatársak számára is viszonylag nagy átjárhatóságot biztosítanak.

 

A munka során nem csupán az informatikai kérdéseket igyekszünk tisztázni. Üzletfejlesztési tapasztalatunk segítségével a gyakorlati integrációban is tudunk támogatást adni.

 

Egy megfelelően kialakított partneroldal meggyorsítja a munkát és csökkenti a félreértésekből adódó veszteségeket. Minél nagyobb és összetettebben működő partnerekről van szó, annál fontosabb a rendszerek összehangolása. Sokszor egy ilyen megoldáson múlik, sikerrel szerződünk-e egy-egy nagyobb megrendelővel.

 

Megfelelő szakértelemmel olyan rendszer építhető, amelyik könnyedén összeköthető más cégek folyamataival is, viszont mindkét fél számára egyszerűen kezelhető és adminisztrálható. Örömünkre szolgál, ha segíthetünk egy komplex megoldás megalkotásában.